Att finna kraft

Mindre än ett dygn efter att jag kommit hem från en vecka i Toronto stod jag i morse och pratade med skolelever om homosexualitet. Trots jetlag och att jag föreläst under flera år så känner jag fortfarande att jag utvecklas och blir bättre på att föreläsa. Dagens lektioner gick över förväntan och flera elever kom fram efter lektionen och tog mig i hand och tackade för min lektion. Lustigt nog så var det de tuffa killarna i klasserna som tog initiativet till att komma fram efter lektionen och tacka. Under frågestunden med en av klasserna så var det en lärare som frågade mig var jag fick kraften att kämpa under min uppväxt. Jag kunde inte riktigt svara på frågan och den har följt mig under dagen. Frågeställningen är intressant och det är utvecklande när jag får en fråga som jag inte fått tidigare.


"Saker är inte svåra att göra, det svåra är att sätta sig i stånd att göra dem"

- Constantin Brâncusi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback