Lärdomar från föreläsningar

Jag hade två klasser som var diametralt motsatta till sättet under torsdagens föreläsningar. Den första klassen var så tyst och lyssnande att jag nästan blev lite osäker på mig själv. Jag fick ändra upplägget och ha ett mer seriöst upplägg på den föreläsningen. Den andra klassen var mer avslappnad till sättet och jag använde mig mer av humor för att få fram mitt budskap. Jag har alltid försökt känna av klassen och på så sätt nå fram med mitt budskap på bästa sätt. Nu efter de lärdomar jag erhållit under min kurs i retorik har jag ännu mer insett vikten av att känna in lyssnarna, något som jag använde mig av under dagens lektioner. Trots att jag föreläst under nästan 15 år så utvecklas och lär jag mig något under varje föreläsning.


Jag är tacksam för:

·         Att veckans föreläsningar har gått så bra.

·         Gåvan jag fick som tack för föreläsningarna.

·         Att jag ska få sovmorgon för första gången den här veckan,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback