Kubens vinkel

Jobbar med en text sedan en tid tillbaka, bär med mig den i tankarna, vrider och vänder på den. Än så länge har jag bara en ide, en tanke kring vad jag ska skriva. Än så länge är texten som inlåst i en kub utan nyckel, ett lås utan kod. Jag vrider och vänder på kuben utan att hitta lösenordet som öppnar den. Försöker att se den ur olika vinklar i hopp om att hitta de där förlösande orden som leder mig rätt och öppnar kuben med dess innehåll. Jag vet att jag slutligen kommer att hitta vinkeln som kommer att öppna upp kuben, och när det händer så fylls luften framför mig av ord och brottsstycken av text. Då är det upp till mig att plocka ner orden och sätta dem på papper. Men ännu är jag inte där, än så länge är kuben med dess innehåll stängd för mig och det är upp till mig att finna vinkeln som öppnar upp kuben.


"Det som skrevs utan möda läses i regel utan nöje"

-Samuel Johnson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback