Mellan forestallningarna

Frameline32, San Francisco International LGBT Film Festival har borjat och sedan nagra dagar tillbaka kanns det som att jag ser film dygnet runt. I gar kvall nar jag skulle ata mellan forestallningarna sa valde jag att ga till en italiensk restaurang som jag funderat pa att besoka sedan ett tag tillbaka. Nar jag kommer in pa restaurangen sa var det fullsatt men jag fick veta att det skulle bli ett ledigt bord om ungefar 20 minuter ifall jag ville vanta. Jag var lite stressad sa jag valde att satta mig vid baren och ata dar istallet. Jag bestallde spagetti med kottbullar och tog brod med olivolja som en aptitretare medan jag vantade pa att min mat skulle bli fardig. Nar jag satt dar ensam vid baren tittade jag ut over lokalen som var full av familjer och par som satt och at kvallsmat. Jag har alltid alskat uttrycket att "dela en maltid" med en van, en alskad eller en familj. Och nar jag nu satt dar, ensam vid en bardisk, omgiven av manniskor som delade en maltid med sina vanner, sina alskade och sina familjer. Jag kom att tanka pa vanner och bekanta till mig som inte kan tanka sig att ga ut och ata eller ga pa bio utan att ha sallskap av nagon. Nar servitoren kom in med min mat insag jag att jag valt samma mat som Lady och Lufsen ater pa sin forsta date, spagetti och kottbullar. Nar jag atit fardigt sa fragde servitoren om jag ville ha nagon efterratt, jag tackade vanligt nej och gick tillbaka till biografen for nasta forestallning. Pa vagen ut fran restaurangen onskade servitoren mig valkommen tillbaka och det var inga tvivel om att han flortade med mig. Att ata spagetti med kottbullar pa egen hand fungerar lika bra som i sallskap. Det ar skillnad pa att vara ensam och att vara for sig sjalv.


Kommentarer
Postat av: Helen

Ja, det är så sant så, Åke, det är skillnad på att vara ensam och att vara för sig själv. Fick en inre syn om att om du varit i Sverige efter din Lady och Lufsen middag så hade du kanske t o m kommit in på jobbet och köpt lite hundben som efterrätt? ;)

2008-06-24 @ 22:40:23
Postat av: Riitta

Hej Åke!!

Hörde dig på radion igår, du var fantastisk, helt fantstisk!! Ditt sätt att tala, ditt sätt att uttrycka dig! Du berättade väldigt privata saker på ett personligt sätt, om man kan säga så? Tror att du förstår vad jag menar. Jag blev väldigt berörd, trots att jag hört dina föreläsningar så många gånger tidigare. Mycket bra! Ha det bra i San Francisco!!

2008-06-26 @ 11:52:51
Postat av: Jenny

Jag lyssnade på dej på radion igår. Det var så bra!!! ständigt förundras och beundrar jag alla som varit med om så jobbiga o tuffa saker o sedan reser sig i gen!! Starkt! Brukar inte handla på city i stan så ofta , men jag vet vem du är. Har alltid gillat dej för du är så trevlig o glad. Att gå in där och handla av dej och mötas av ett leende känns så gott! Man blir så glad. Fortsätt vara den du är!!! Många Kramar

2008-06-26 @ 15:03:52
Postat av: Anna

Hej Åke!



Har precis lyssnat på ditt sommarprogram! Du gjorde en fantastisk insats och dina ord berörde mig enormt. När du berättade om din barndom rös jag, förundras över allt du tagit dig igenom och gå vidare och dessutom dela med dig av dina erfarenheter, respekt!

Hoppas att jag någon gång ska få höra dig föreläsa, tror att det skulle vara väldigt intressant och inspirerande. Du är en bra talare, av det jag hört av dig i radion! Desssutom är du alltid trevlig när man handlar av dig, man möts alltid av ett leende och det gör så mycket, man blir gald helt enkelt!

Ha det gott i SF!/Anna

2008-06-27 @ 14:21:50
Postat av: Åke Englund

Hej Helen!

Nu är jag tillbaka i sverige, jag har köpt tuggben till hundarna så allt är som vanligt igen :)

/Åke

Postat av: Åke Englund

Hej Riitta

Tack för berömmet :) Nu nar jag är hemkommen så har jag lyssnat på programmet också och det känns väldigt bra. Programmet är något som jag velat göra sedan länge så det känns bra att jag lyckats balansera det privata och det personliga.

Tack ännu en gång för ditt beröm, det gör mig stolt :)

Kram Åke

2008-07-03 @ 01:31:08
URL: http://akeenglund.blogg.se/
Postat av: Åke Englund

Hej Jenny!

Tack för ditt beröm, lovar att fortsätta vara som jag är, din kommentar ger mig styrka att fortsätta.

Ta hand om dig!

/Åke

2008-07-03 @ 01:32:42
URL: http://akeenglund.blogg.se/
Postat av: Åke Englund

Hej Anna!

Tack för din stödjande och uppmuntrande kommentar, det stärker mig :)

Ta hand om dig!

/Åke

2008-07-03 @ 01:34:39
URL: http://akeenglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback