Skaparångest

Jag har lovat att skriva en text till RFSL:s medlemstidning på regelbunden basis, och det är nu dags för mig att skriva en ny text. Jag attraheras av utmaningen och jag sätter mina egna krav på vilken standard jag vill ha på texten. En av utmaningarna är att hitta nya vinklar att skriva om, och eftersom jag skriver för RFSL så vill jag att ämnet ska anknyta till homosexualitet på något sätt. Jag finner idéer i vardagen, när jag ser en film eller när jag läser en bok. En idé kan nå ytan när som helst jag ser något som berör mig, det kan handla om en bild, ett radioprogram eller något som händer mig. Jag har ett inre arkiv av idéer som jag vill skriva om men de måste kännas mogna nog att skriva om och i nuläget har jag ingen given idé som känns mogen att sätta ner i ord. Skaparångesten växer inom mig, samtidigt som jag vet att det hela ingår i min skaparprocess så är det en arbetsam del att hitta ett ämne som känns rätt.


"Många strålande idéer dör under transporten till skrivbordet."

- Max Frisch


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback