Sagolik

Härom natten drömde jag en dröm som hade formen av en saga. En saga om ett land långt borta, en saga som påminner om den värld vi lever i men samtidigt mörkare. Men ändå vackrare än vår värld. När jag vaknade kände jag mig uppfylld av historien och funderade under resten av dagen på hur sagan skulle kunna fortsätta. Funderade på kampen mellan gott och ont. Och framför allt funderade jag på hur sagans slut skulle te sig. Oftast så glömmer jag nattens drömmar under dagens gång men efter ett tag märkte jag att drömmens handling och huvudpersoner kompletterades i mina tankar. Jag samlar på anteckningar och målar väggen med post-it lappar där sagans handling tar sin form. Att jag skulle skriva en saga känns löjligt men den skapas utan att det är min avsikt.


"Vilken idiot som helst kan möta en kris, det är det dagliga livet som tråkar ut en.

-Anton Tjechov


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag har en fråga bara. Jag jobbar inom åldringsvården. Jag gillar mitt jobb mycket. Men jag liksom du träffar många människor och däribland en hel del bittra och otrevliga människor. Jag försöker vara profisionell,och bemöta dem på ett så bra sätt som möjligt. Men jag undrar :hur gör du ? Vad tänker du?

Om någon klagar och så tar du åt dej? Det är beundransvärt tycker jag att du alltid är trevlig när man kommer och ler så härligt. Det önskar jag att jag kunnde. Många kramar

2008-07-30 @ 14:18:14
Postat av: Åke Englund

Hej Jenny :)

Tack för din fråga. Jag funderar på ett lite längre svar på din fråga för jag försöker att lära ut det på mitt arbete. Så jag ber att få återkomma :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback