Möten

Pratade med en kund som hade hört mitt sommarpratarprogram. Hon berömde mig för programmet och berättade att hennes son är homosexuell, men att han flyttat ifrån Borås för att han upplevde att han inte kunde leva öppet som homosexuell. Hon visade mig bilder på sin son och berättade att han var tillsammans med en man sedan några år tillbaka. Vi pratade en stund innan hon berömde mig för programmet igen och sedan gick sin väg. När hon gått kände jag mig fundersam över det hon berättat för mig, om att hennes sån upplevde att han inte kunde bo kvar i Borås, fundersam över varför vissa upplever att det inte går att leva öppet som homosexuell i Borås. Samtidigt så kände jag mig glad och stolt över de möten som uppstår efter radioprogrammet.


"Något som man måste uppskatta hos småbarn är att de inte går omkring och visar fotografier av sina föräldrar."

- Tage Danielsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback