Hemlängtan

Till skillnad mot förra årets resa till New York så hade jag tidvis hemlängtan när jag var i San Francisco, trots att jag var i respektive stad lika lång tid. Det var även dagar när jag hade långtråkigt i San Francisco, i New York hade jag varken långtråkigt eller hemlängtan. På något sätt så var det som att varje ny gata jag gick på, varje hörn jag rundade så fick jag en ny upplevelse som fick mig att tappa andan och bli kär i New York, jag vet samtidigt att det är helt olika städer som det inte går att jämföra men det har ändå blivit så att jag jämfört dem. Förutom att jag känt hemlängtan i San Francisco så har det också varit mer utmaningar under min vistelse där, det har varit svårare att hitta och jag har inte fått allting serverat på ett fat utan varit tvungen att arbeta mer för de saker som jag upplevt. Och även om jag tyckt att det varit jobbigare under tiden så känns det nästan mer värdefullt nu efteråt då mina upplevelser känns mer värdefulla då jag fått arbeta lite hårdare för dem.


"De flesta av oss slösar bort våra liv som om vi hade ytterligare ett på banken."

- Ben Irwin


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilka fördommar människor har mot bögar o flator!

Jag trodde knappt det var sant!! Har hört flera dumma kommentarer från människor i min bekantskapskrets. Jag är själv hetro, men har umgåtts en del med homosexuella. På min arbetsplats har vi en kille som är bög, på mitt förra jobb fanns det en bög också. En av mina vänner kom ut som lesbisk när hon var 25..ja listan kan göras lång. Jag ser ingen skillnad på hetro och homo. Jag tycker snarare att det är så att de flesta bögar jag mött är MYCKET trevligare än hetrokillar. Men fördommar har folk "klär han sig som en tjej då? " sa en fd arb kompis om en kill kompis som just kommit ut.Herregud! Det är 2008 och folk är ff så dumma. Sorgligt.

2008-07-09 @ 14:13:38
Postat av: Åke Englund

Jag kan bara hålla med dig om att det är tragiskt, att det finns så många fördommar trots att vi lever på 2000-talet.

/Åke

Postat av: Benny

Tjena åke och välkommen hem! Missade tyvärr programmet pga att jag fick jobba. Går det att höra det någonstans? Det är svårt att jämföra NY med någon annan stad, risken är bara att man blir besviken. Ha de!

2008-07-10 @ 05:59:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback