Förvåning och kritik

Jag arbetade öppningspasset på arbetet idag, vilket förvånade många av mina medarbetare då jag oftast arbetar kväll. Något som däremot förvånade kunderna var att jag inte är i Stockholm på Pride, jag har inte riktigt insett hur många det är som vet om att jag är homosexuell. Och i morgon publiceras artikeln som jag nämnde här på bloggen för någon vecka sedan, artikeln skrevs just med anledning av mitt engagemang för homosexuellas rättigheter och att Pride äger rum. Och för andra året i rad så uttalar jag mig kritiskt mot Pride. Vet inte hur hårt min kritik uppfattas och jag hoppas att man inte uppfattar det som kritik mot Pride utan att det egentligen är kritik mot vissa element inom Pride och om hur Pride kan uppfattas av utomstående. Jag delar inte alltid mitt folks förtjusning i att provocera helt enkelt.


"Jag tycker att ett helt livs lyssnade på discomusik är ett högt pris att betala för ens sexuella läggning"

- Quentin Crisp


Kommentarer
Postat av: Helen

Hah! Vilket härligt citat! Det måste jag anteckna =)

2008-07-28 @ 03:07:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback