Förändringar

Jag är väl inte direkt ett vanligt standardbutiksbiträde av den typen som tuggar tuggummi och säger hej till kassabandet. Jag är mera typen som hälsar på alla, ser folk i ögonen och inte drar mig för att flörta med såväl gammal som ung. Jag är mer den typen som verkligen ser dem som handlar hos mig. Jag lägger märke till förändringar hos de som handlar hos mig och jag tror mig ha förmågan att förmedla positiva förändringar hos dem som handlar hos mig, samtidigt som jag har förmågan att tiga om förändringar som är mindre smickrande. Dock funderar jag mycket över människors förändringar, såväl de smickrande som de mindre smickrande. Och gång på gång blir jag förvånad över hur snabbt människor förändras. En del åldras snabbt under en kort tid, en del går upp eller ner i vikt under en kort period och en del går ner sig fysiskt och psykiskt. Detta får mig alltid att fundera, märker dessa personer själva vad som händer? Jag vet själv utifrån egen erfarenhet att det ofta är så att man själv inte märker förändringar som man genomgår medans dessa syns tydligt och klart för ens omgivning. Detta leder mig till att fundera på om jag genomgår förändringar som jag själv är omedveten om men som människor i min omgivning ser tydligt och klart.


"Livet är en tragedi när man ser det i närbild, men en komedi sett på håll."

- Charlie Chaplin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback