Samtal om insändare

På Borås Stadsteater visas just nu Shakespeares "Trettondagsafton" och redan innan den hade premiär, noterade jag att det i reklamen för pjäsen var bilder på ett tjejpar och ett killpar. Då jag anade ett homosexuellt tema funderade jag på att se pjäsen men jag har ännu inte tagit mig iväg och sett den. En person som däremot tagit sig iväg och sett pjäsen upprördes så pass mycket av det homosexuella temat i pjäsen att han (jag antar att det var en han åtminstone) skrev en insändare till Borås Tidning där han förfasade sig över att det var homosexuella rollfigurer i pjäsen.

När jag läste insändaren så kände jag genast att jag ville skriva ett svar på insändaren men innan jag hann göra det så hörde Mikael C Eriksson, ordföranden i RFSL Borås, av sig och undrade om jag ville skriva en insändare ihop med honom. Vi skrev insändaren tillsammans genom mailkonversation då jag var förkyld, vi utgick från en grundtext som han skrivit och arbetade tillsammans fram en text som vi skickade in till Borås Tidning. Texten publicerads igår och idag var en av pjäsens skådespelare inne och handlade hos mig på arbetet, vi brukar prata med varandra en del då jag såg hans senaste pjäs och dagligen läser hans pojkväns blogg. Vi kom att prata om insändardebatten som uppstått kring pjäsen och han påpekade att det var inne en replik igår så berättade jag att jag var en av författarna till repliken. Ibland känns världen så liten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback