Goda samtal över mat

Lagade mat med P och pratade om vitt skilda saker som själens oro och vad som händer efter döden. Det är något med mat och goda samtal. I vanliga fall äter jag all mat hemma med tv:n som sällskap så det är skönt att prata med någon, jag upplever alltför ofta en brist på "goda samtal" så kvällen var värdefull. Jag tog upp en idé/dröm som jag har haft en längre tid och P var så avslappnat självklar i sin attityd till att det var genomförbart och vi kom tillsammans på förslag på hur man skulle gå till väga. Den tanke jag haft ett tag kändes så mycket verkligare när jag sagt den högt, den attityd av att det självklart var genomförbart som P visade stärkte mig ytterligare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback