Första gången

Jag har under flera år funderat på att pröva yoga men aldrig fått det gjort. Men så idag var jag för första gången på ett yogapass. Jag har börjat en nybörjarkurs i yoga på Prana Spa, det kändes lite tryggare att gå på nybörjaryoga så att jag fick lära mig lite grunder och fakta kring de olika övningarna. Samtidigt är jag ovig och saknar balans så jag ville börja lite lätt. Och det gick riktigt bra, min ovighet och mitt dåliga balanssinne till trots, det knakade i hela kroppen dock... Nu efteråt känns det riktigt bra och det närmaste jag kan komma att beskriva känslan så här efteråt är att kroppen känns fräsch. En anledning till att jag velat pröva på yoga har varit att stärka min rygg men nu inser jag också att mycket kring yoga handlar om andningen och det är ju något jag måste jobba med. När jag var på sjukhus för mina bröstsmärtor blev jag "ordinerad" att arbeta med andningen, så yogan kan vara bra även när det gäller mina bröstsmärtor. Jag riktigt längtar till nästa måndag för nästa yogapass.


Kommentarer
Postat av: Benny

Kan du hjälpa mig! Kan du förklara för mig hur du hinner med allt? Du jobbar otroligt mycket på ica,håller föredrag,skriver mycket,går på kurser,reser är ofta på bio har 2 hundar. Vi andra har bara 24 tim per dygn. Hur många har du?

2008-01-29 @ 07:51:16
Postat av: Annie

Hej! Jag undrar precis som Benny hur du hinner med, men jag antar att det handlar om prioritering.. Som allt annat.:)
/A

2008-01-29 @ 11:38:50
Postat av: Anonym

Hej Benny!
Ja du, jag vet inte hur jag får tid till allt, lustigt nog tycker jag själv att jag inte får något gjort så...

2008-01-29 @ 22:47:54
Postat av: Åke

Hej Annie!
Lustigt nog tycker jag att jag inte får något gjort, samtidigt som jag idag varit på kurs i Göteborg, skrivit en debattartikel på resan till och från göteborg och varit på bio nu under kvällen. så jag antar att jag får en del gjort i alla fall... och prioriterar min tid :)

2008-01-29 @ 22:51:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback