Att rensa i röran

Jag har ett matsalsbord som jag nästan aldrig ser, har röjt undan när jag har vänner hemma men nu är det belamrat igen. Har alla mina post-it-lappar, alla tidningsurklipp, alla idéer och uppslag till texter jag ska skriva, liggandes på bordet i någon slags ordning. Håller på att fundera på hurdan hemsida jag vill ha till mitt föreläsningsföretag och vad jag vill ha på hemsidan. Försöker att strukturera upp och få ordning på alla tankar, idéer och uppslag. En del saker leder till något medans annat spelat ut sin roll. Har tagit på mig ett skrivuppdrag och nästan lovat mig till ett annat. Inga negativa uppdrag men de kräver att jag levererar med regelbundenhet. Och någonstans på mitt matsalsbord ligger mitt uppslag till kommande text. Känner mig som killen i anslagstavlan, måste rensa i röran för att få fram det viktiga, hitta det som gav mig en idé till att börja och utveckla det till en text.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback