Att mötas

En av mina stamkunder, en man som jag tror är 60-65 år gammal, undrade om jag visste varför han bara köpte glass av ett speciellt märke. Jag älskar historier, bakom varje historia döljer sig förklaringar till varför en människa är som han är, så jag svarade att jag inte visste men att jag gärna ville höra varför. Mannen berättade då om sin hund som han hade haft i 16 år, hunden hade varit hans bästa vän. De hade ofta tillbringat somrarna i samma stad som glassen tillverkades i. Hunden hade alltid fått det sista i skålen när mannen ätit glass och han förknippade alltid glassen med hunden och deras vänskap. När mannen berättade historien frågade han om han fick krama mig. Jag svarade att det var ok, han kramade mig och när han sa att jag var en bra kille så hörde jag hur han grät. Vi stod där mittemellan köerna som ringlade sig runt oss och det kändes som om tiden stod stilla.


Kommentarer
Postat av: Tobias

Vad var det för speciellt märke då=)

Jobbar du på tisdag?:)

Simma lugnt / Tobias

2008-01-07 @ 01:02:38
Postat av: Åke Englund

Vill ju inte göra reklam men det var SIA-glass :)
Vet inte ännu om jag jobbar men jag är förberedd/inställd på det :)
Om inte så kommer jag in och säger hej!

2008-01-07 @ 01:07:24
Postat av: Jenny M

tycker om att läsa i din blogg. Du skriver om så tankvärda saker. Skickar en tanke och en hälsning genom din blogg eftersom jag för övrigt tappat kontakten med dig. Men jag följer dig ändå på något sätt. :-)
kram Jenny

2008-01-07 @ 17:08:45
Postat av: Åke Englund

Hej Jenny :)
Jag har tänkt att kontakta dig hur länge som helst men det har alltid kommit något emellan, jag blir glad över att du följer min blogg och tack för berömmet. Lovar att höra av mig :)
Kram Åke

2008-01-07 @ 17:38:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback