Att möta fienden

Radio Sjuhärad ringde och undrade om jag ville vara med i debatt om könsneutrala äktenskap så klockan 15:30 var jag på Radio Sjuhärad och debatterade mot Per-Olof Hermansson från Kristdemokraterna. Känner mig riktigt nöjd med intervjun även om hans argument var riktigt skrämmande och låg på den där nivån där man jämställer äktenskap för homosexuella med att låta syskon gifta sig, att låta myndiga gifta sig med omyndiga och månggifte. Det fanns till och med förhållanden med djur i debatten så det säger en del om nivån på hans argument så det var inte svårt att vara den lugna och sansade med rationella argument. Jag var ovanligt nervös innan men jag känner mig riktigt nöjd med min insats, hoppas att repliken jag skrev till BT på en annan kristdemokrats debattartikel tas in. Den skulle komplettera min radiointervju så bra. Var ute och åt med några vänner efter radiodebatten och de var bra mycket mer upprörd än jag var, tror fortfarande att jag funderar på känslan av att möta någon direkt som har så diametralt och nästintill hatiska åsikter om vad jag är. Men det känns riktigt bra att mina vänner reagerar så hårt och tydligt som de gör, det känns riktigt bra.


Kommentarer
Postat av: Benny

Vill sända ett stort tack för att du orkar ta debatt med såna hjärndöda individer. Att F har en vass tunga har jag förstått, men jag vet en till som kan använda ordet som vapen.

2008-01-25 @ 09:02:09
Postat av: Tobias

Har du någon länk till debatten? :)

MVH Tobias

2008-01-25 @ 14:20:43
Postat av: Anna

Lyssna precis på intervjun och tycker att du gjorde en mycket bra insats! Håller med dig om att Krsitdemokratens argument var skrämmande. /Anna

2008-01-25 @ 14:24:47
Postat av: Patrik

nej, nej, tänk om samhället utvecklas, stackars farbror som är så rädd för utveckling och människors likavärde. Tycker faktiskt lite synd om honom och hans egen trångsynthet.

2008-01-25 @ 16:26:43
Postat av: Åke

Hej Benny!
Tack för din uppskattning, känner ett kall att bemöta just sådana individer och jag känner att det passar mitt lugna sätt att gå i diskussion med dem.
Och visst, alla har vi våra vapen :)såväl tungor som ord. Pennan kanske har ersatts av tangenbordet vilket är tur för mig då min skrivstil är hemsk.

2008-01-25 @ 23:36:01
Postat av: Åke

Yes Tobias!
Här länken: http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=broadcast&Id=978327&BroadcastDate=&IsBlock=0

2008-01-25 @ 23:36:52
Postat av: Åke

Tack Anna!
Och visst hans argument var skrämmande, konstigt att träffa någon ansikte mot ansikte och bemöta någon som tycker detta på allvar.

2008-01-25 @ 23:38:55
Postat av: Åke

Hej Patrik
Visst är det synd om honom, det blir svårt att ta honom på allvar känner jag. Men han verkade glad över att jag mötte honom respektfullt, sedan kanske inte det han uttrycker är respektfullt men...

2008-01-25 @ 23:41:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback