Vinnare

Det är lördag kväll och jag har precis mottagit årets HBT pris 2008 av RFSL Borås med motiveringen:


"J. Åke Englund tilldelas 2008 års HBT pris för sitt aldrig sinande engagemang som informatör, föredragshållare, debattör och opinionsbildare. För sitt stora kunnande i hbt-frågor och sin briljanta uttrycksförmåga mitt i debatternas hetluft."


Jag hade filat lite på ett tacktal innan då jag visste att jag var nominerad men jag tog inget av det jag funderat på innan, utan valde att tala fritt. Och jag tror att mitt tacktal var personligt och föredömligt kort. Intervjuades av Borås Tidning efteråt och jag nämnde bland annat att jag skulle starta ett företag för mina föreläsningar vilket, om det tas med, kan vara utmärkt reklam. Något som faktiskt var uppfriskande, var att reportern inte visste vem jag var. Varken som ICA-Åke eller han-som-pratar-om-homosexualitet-Åke.


Kommentarer
Postat av: Tobias

Grattis Åke =) jag sa ju det "YOU CAN DO IT" ;D

Vi synes !

2008-02-10 @ 03:48:31
Postat av: Benny

ÄNTLIGEN!!! som fylking hade uttryckt det. Grattis grabben! Det har du jobbat ihop till. Hade du öppnat AB så hade aktien gått i taket nu. Gå nu ut och fira med en jättestor semla:)

2008-02-10 @ 09:35:52
Postat av: Annie

Grattis Åke! Det var du verkligen värd..:)

2008-02-10 @ 12:07:22
Postat av: Tovan tycker

Grattis till det fina priset! Vilken trevlig blogg du har, den kommer jag glatt att länka till. Grattis igen!

Hälsningar Tovan "brödrosten" Thåst

Postat av: Åke

Tack Tobbe! ditt stöd ger mig styrka ;)

2008-02-11 @ 23:52:43
Postat av: Åke

Tack Benny!
Firade med Champagne istället :)
torr och gratis som den ska vara :))

2008-02-11 @ 23:54:16
Postat av: Åke

Tack Tovan!
Va kul att du har hittat min blogg, välkomen och tack igen :)
ses i kassan :)

2008-02-11 @ 23:55:26
Postat av: Åke

Tack Annie :)
Tack för din uppskattning.
/Åke

2008-02-11 @ 23:56:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback