This one is for you T

Jag har tidigare arbetat på ett personligt plan med tacksamhet. Efter att ha läst boken "I tacksamhetens tecken" kände jag att kunna leva i tacksamhet kan ha att göra med en personlig process, där man kan uppskatta vardagen för vad den är inte för vad man tycker att den borde vara. Jag försökte då göra skäl för devisen "att leva i tacksamhet" genom att varje dag här på bloggen skriva tre saker som jag är tacksam för, inte de stora sakerna, utan kanske mer de små sakerna. Som ju faktiskt är ganska många. Om man väl söker så finner man att det finns mycket att vara tacksam för. Efter ett tag kom jag till en punkt då jag kände att de tre saker jag lyfte upp varje dag ganska ofta var av väldigt privat natur och en del av poängen med den här bloggen är ju att det är en form av offentlig dagbok. Och jag kände ibland att det blev lite för privat så jag valde att inte längre skriva dessa tre saker här på bloggen utan valde istället att skriva dem i ett anteckningsblock. När jag slutade med att skriva dessa tre saker på bloggen fick jag påstötningar av en vän om att börja skriva dessa tre saker varje dag igen. Jag fortsatte dock att skriva de tre dagliga saker som jag var tacksam för i mitt anteckningsblock. Under nyårshelgen tappade jag dock rutinen av att skriva varje dag och jag kom inte igång igen. Så när min vän gjorde ytterligare påstötningar om att jag ska börja skriva dessa tre saker på bloggen igen så bestämde jag mig för att gå hans vilja till mötes, dels för att komma igång igen med att skriva dessa tre saker varje dag, dels för att möta min väns önskan. This one is for you T.


Jag är tacksam för:

1.       De dagar jag och T arbetar samtidigt, vårt samarbete och våra skämt höjer vilken dag som helst.

2.       Att jag fick årets HBT pris

3.       Alla gratulationer jag fått efter att ha mottagit HBT-priset


Kommentarer
Postat av: annie bogsjö

hej åke. hittade äntligen till din blogg efter en tids letande, har hört mycket bra om den ! det är så att jag håller på att skriva ett skolarbete om homosexuella, och jag undrar om du skulle vilja svara på lite frågor? gör det om du har tid helt enkelt, jag skulle verkligen uppskatta det.
har du någon gång önskat att du var hetero? (straight låter så fånigt) har du aldrig under ditt liv varit rädd för att stå för din läggning, hur du uppfattas av andra? varifrån får du ditt mod och hur var ditt liv som homosexuell tonåring?
fortsätt med vad du gör på jobbet, du gör kunderna glada. önskar jag kunde vara lika trevlig på kvantum :) kram & tack.

2008-02-18 @ 15:10:38
Postat av: Skatan

Ahru Åke, vi är allt bra vi !
Gött och se att du börjar med de 3 sakerna igen =) får se hur länge du fortsätter skriva de sakerna bara=)

Sooo Looong buddy!

2008-02-18 @ 22:33:18
Postat av: Åke Englund

Hej Annie!
Tack för berömmet :) kul att du har hittat min blogg. Jag svarar gärna på frågor, jag mailar dig mitt telefonnummer så kan vi höras av om en frågestund.
/Åke

Postat av: Åke Englund

Ja du Skatan, visst är vi ett bra team :)
Det känns bra att du uppskattar mina tre saker av tacksamhet, vi kör ett tag så får vi se =)

2008-02-19 @ 00:17:40
URL: http://akeenglund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback