Mitt liv som bok

Under några år har jag haft som tradition att tillsammans med vänner ta en kvällsfika varefter vi går på den midnattsöppna bokrean. Men förra året var jag ju i thailand och i år blev det inte av, så först dagen efter bokreans invigning gjorde jag mina bokinköp. Jag köpte en bok om gud, en bok om homosexualitet, en bok om film och en bok om att skriva. Först efteråt insåg jag att jag köpt böcker om de saker som jag hanterar mest i mitt liv. En av böckerna handlade om religion som jag är enormt intresserad av och berörs på många plan av. En handlade om homosexualitet och jag har ju till och med fått pris för mitt engagemang i homosexuellas situation. En handlade om film och jag har ju alltid älskat film och bara den senaste veckan har jag sett två filmer på bio. Slutligen handlade en av böckerna om att skriva och jag bär ju en dröm om att skriva såväl romaner som facklitteratur. Om man utgår från mina bokinköp så kan jag skriva ett filmmanus där gud är homosexuell.


Jag är tacksam för:
·         Dagens lyckade bokinköp.

·         Tobbes stöd när jag kände mig sliten efter en lång dag på jobbet.

·         Sommarens resa till San Fransisco.


Kommentarer
Postat av: Benny

Grattis till öppnandet av ditt företag. Är övertygad om att det kommer gå bra. Tanken om ett filmmanus där gud är homosexuell är kittlande. men jag tror inte världen är mogen för det än. Varför inte en mjukstart där jesus är....nää Glöm det. Ha de!

2008-02-27 @ 06:38:19
Postat av: Tobias

Jag ställer alltid upp !!!!!!!

Eller NEJ! det gör jag INTE =) hahahah

2008-02-27 @ 22:45:03
Postat av: Åke Englund

Tack Benny!
Det känns bra att äntligen ha kommit igång :)

Postat av: Åke Englund

Ja du Tobbe, så länge jag bara tar dig på orden *asg*

2008-02-28 @ 00:36:19
URL: http://akeenglund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback