Barnens beskyddare och talesman

I dagens Borås Tidning hade jag med en replik på en debattartikel från tidigare i veckan och det var även med en replik på en debattartikel som jag hade i Borås Tidning häromdagen. Debattredaktionen på Borås Tidning hade redigerat i min debattartikel och tagit bort en stor bit, typiskt nog den bit som jag tyckte var den viktigaste biten i texten. Resultatet blev att jag inte fick bemöta debattörens syn på homosexuella och istället kom min text enbart att handla om barn till homosexuella. Fokuset i mina insändare och debattartiklar som jag haft med i Borås Tidning i år, har kommit att ligga på barn till homosexuella och deras situation. På något sätt har jag kommit att bli barn till homosexuellas beskyddare och talesman. Jag som inte har barn, inte vill ha barn och inte är speciellt förtjust i barn... Repliken på min debattartikel var ganska intetsägande och mest en upprepning av gamla ståndpunkter, vet inte om jag ska skriva en väldigt kort replik eller låta det dö ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback