Tre hundar

På hundpromenaden efter arbetet mötte jag en kille och en tjej som stod och pratade med varandra, eller rättare sagt så pratade han till tjejen och hon såg mest ut att vilja vara någon annanstans. Mannen var uppenbart alkoholpåverkad och när jag gick förbi så frågade han om han verkligen såg tre hundar eller om han såg trippelt. Varken jag eller tjejen visade någon uppskattning åt hans skämt och jag gjorde mitt bästa för att gå förbi dem i den trånga gränden. När jag passerat dem så ropade han efter mig med en röst som var fylld av samma attityd som killar har när de kallar sin flickvän för regeringen: Jag kan tänka mig att det var din flickvän som bestämde att ni skulle ha tre stycken hundar!
Jag vände mig om och tittade trött på honom och kände att han inte var värd att lägga någon större energi på så jag svarade: Man kan tänka sig att det var så. Han skrattade rått och fick sin trånga värld bekräftad medans jag gick hemåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback