Subway

Subway, en internationell snabbmatskedja har öppnat i Borås och jag var där och åt idag. De säljer huvudsakligen sallader och smörgåsar och de kanske inte håller någon högre kulinarisk kvalité men jag tycker om deras "subs" och har ätit dem i såväl New York, San Francisco som Bangkok. När jag var där och åt idag så fick jag en minnesupplevelse utöver det vanliga, för när jag satte mig ner för att äta och öppnade upp min smörgås och möttes av fyllningens dofter så gjorde sig en mängd minnen sig påminda. Minnena som flöt upp till ytan blev en blandning av inre bilder från New York, San Francisco och Bangkok. Pulsen, polisirenerna och höghusen i New York dök upp för mitt inre. Havet, Golden Gate-bron och Market street med alla dess regnbågsflaggor i San Francisco. Och slutligen trånga gränder, kryddor och sopor som doftade och en stad fylld av avgaser och fattigdom påminde mig om Bangkok. Jag tog en tugga från min "sub" och lät alla intryck smälta samman inom mig.

Kommentarer
Postat av: Marie

Vi har också precis fått en "Subway" här där jag bor nu i huvudstaden. Har dock inte varit inne där än men det kanske man borde? Hälsningar "utflyttad skolsköterska tillika filmälskare :)"

2008-12-15 @ 19:30:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback