Ja!

Jag, liksom flera av mina vänner funderar på vad vi vill göra, vad vi vill arbeta med. Vi är alla på det klara med att vi vill arbeta med något som vi brinner för, något som vi kan stå för och något som ger oss mening. Vi tycks också råda brist på modet att helt bryta med vår nuvarande situation och kasta oss ut i det okända. Och det kanske är det som behövs, att bara ta språnget och satsa.
Under kvällen var jag ute och åt med en av de vänner som jag delar denna erfarenhet med och vi diskuterade just vad man kan göra för att våga ta steget. Efter att vi ätit så gick vi på bio. Vi hade tänkt att se Australia men det fanns inga platser kvar på den filmen, så den enda film som jag inte sett, var Yes Man så vi valde att se den filmen. Jag visste inte så mycket om filmen innan men det var en komedi om en kille som konstant sa Nej till allt tills han antar en utmaning att säga Ja till allt istället. Filmen i sig var högst medelmåttig, fyllde tiden men lämnade ingen bestående känsla.
Förutom en sak, den fick mig att inse att jag själv har den där otrevliga förmågan att säga nej till alltför mycket här i livet. Och att säga Ja! lite mer kanske kan vara en början till att ta steget och kasta sig ut i det okända för att följa min inre känsla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback