In i skiten

Sedan jag var liten har jag alltid varit rädd för bollar och ansett mig ha dåligt bollsinne. Eftersom jag varit rädd för bollar så har jag gjort allt för att undvika alla former av sport som inkluderar bollar. Mitt motiv för att undvika alla former av sporter som har med bollar att göra har varit min rädsla för bollar och mitt dåliga bollsinne. Därigenom har jag befäst mitt dåliga bollsinne och min bollrädsla. Men så skrev jag upp att spela tennis på min mål/drömlista för ett tag sedan och idag var det så dags. Jag har idag spelat tennis för första gången i mitt liv. På något lustigt sätt så spelade jag helt utan krav och förväntningar på mig själv, såg det hela som en lek. Pratade inte ner, och tänkte inte ner, mig själv när jag missade en boll. Varje gång jag missade så tänkte jag att det kommer alltid en till boll. Min tennispartner sa att det bara var att "ge sig in i skiten". Så jag tappade inte modet, lät inte rädslan stoppa mig utan gav in skiten, gav på mig nästa boll. Och det var riktigt roligt. Hur kroppen känns i morgon är en annan sak men i morgon är en annan dag.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad modigt gjort!

Jag har alltid varit kass på bollsporter och blav alltid vald sist i gympan etc. Efter det har jag aldrig provat, men det kanske är värt ett test?

Ta hand om dej!

2008-08-26 @ 14:11:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback