Skillnaden på vänner och bekanta

Jag får ofta höra att jag måste ha många vänner för jag känner ju så många genom jobbet och då jag är en offentlig person genom mitt engagemang i homofrågor. Ironiskt nog så får jag kommentaren att jag måste ha många vänner oftare nu när jag själv känner att jag aktivt väljer att förändra mitt umgänge och försöker att umgås med människor som berikar mitt liv. I och med att jag valt att umgås mindre med de som påverkar mig negativt så umgås jag generellt mindre med andra på min fritid och är mer för mig själv. Men visst har de rätt, jag har många bekanta, det är dock skillnad på vänner och bekanta. Och det är skillnad på att vara själv och att vara ensam.


"Ödet ger oss våra släktingar men våra vänner väljer vi själva"

-Jaques Delille


Kommentarer
Postat av: Anna

Visst är det skillnad på vänner och bekanta! Gillar att du börjat skriva citat vid varje avslut, de är tänkvärda! /Anna

2008-04-07 @ 17:36:53
Postat av: Åke Englund

Tack Anna!
Jag har alltid haft en förkärlek för citat så jag tänkte att de kunde ge mina inlägg lite djup.
/Åke


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback