Att arbeta med minnen

Jag håller på med att ställa samman det jag ska prata om i sommarradioprogrammet och det är tuffare än vad jag trodde det skulle bli. Jag bestämde mig på ett tidigt stadium för att prata om saker som påverkat mig negativt och avsluta med positiva val jag gjort eller saker som påverkat mig positivt. Jag var ute och gick i två timmar med hundarna i dag för att samla tankarna och arbeta med programmets upplägg. Då programmet ska innehålla sex talade delar bestämde jag mig på ett tidigt stadium för att inleda med min pappas död och just nu försöker jag hitta de rätta orden. Och det väcker minnen, tankar som jag inte tänkt på så många år. Minnen av sjukhuskorridorer, minnen av en pappa som långsamt förtvinar och dör inför mina ögon. Minnen från den sista sommaren då vi trodde att pappas magsmärtor var stressrelaterat, minnen av kvällen då pappa dog. Minnet av hur allt förändrades.


"Minnena gnager som brev jag inte har besvarat"

-Tom Kristensen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback