Tankar i regn

När jag kom hem från arbetet ikväll så insåg jag att hundmaten var slut så det fick bli en promenad till Statoil.  Kvällen var sen och det regnade ute så tanken var inte tilltalande varken för mig eller hundarna, men det var inte så mycket att göra förutom att ge sig ut i regnet. Oftast tycker man bara illa om regn men jag har alltid varit lite förtjust i regn och under promenaden var det mest ett stilla duggande, behagligt och samtidigt vackert. Promenaden var inspirerande och gav mig en idé till en novell eller liknande. Även hundarna tyckte att promenaden var givande så fort de vant sig vid regnet och fann spänning i att spana på harar i mörkret.

Idag är jag tacksam för:

1. Att jag fick arbeta kväll med Sebastian, det var ett tag sedan och jag uppskattar honom.

2. Kvällens promenad.

2. Att jag kunde möta en en vän i ärlighet med var vår relation är just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback