Sjuk dag

Jag skulle ha varit ledig från arbetet idag men det var kris på grund av sjukdom så jag arbetade extra några timmar under kvällen. Av oss som arbetade hade jag ont i handleden, en annan hade feber och värk och en tredje person hade ont i ett knä. Ingen av oss som arbetade var i fysisk form att arbeta på golvet vilket kräver lite mer. Vi hade mycket gäster och jobbade till det yttersta, bytte av varandra med jämna mellanrum så att vi skulle fördela arbetet mellan oss så gott vi kunde utifrån våra nedsatta förmågor. Stämningen var inte på topp och det känns som om att vi är för sjuka just nu, tråkigt och jag kände inte direkt någon stolthet över min arbetsplats. Men jag kände som så ofta stolthet över min insats, arbetar bra under press och blir nästan lite extra taggad. Svettades dock en hel del, sprang som ett skollat troll.

Idag är jag stolt över:

1. Gästen som sa att jag hade ett gott leende.

2. Min mentor som ger mig så mycket feedback och livsglädje.

3. Att jag börjat uppleva och leva i positiv tacksamhet, istället för den tacksamhet man påstås ska uppleva som barn när man kallas för otacksam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback