När bägaren nästan rinner över

Det är inte ofta jag har dåliga dagar på arbetet, men idag var verkligen en hemsk dag. När jag började var det bara totalt kaos och jag kände inte att jag hade kontroll över någonting. En mängd händelser byggde upp för katastrof och det som slutligen fick bägaren att rinna över var en äldre dam som tog ut sitt dåliga liv, sin misstro mot världen och sin ilska på mig över ett fel som var högst mänskligt och oavsiktligt. Jag orkade bara inte och kände att jag totalt skulle tappa tålamodet med allt och alla så jag gick ut och ställde mig utanför butiken och tittade på människorna,  de gula bladen som börjat falla från träden och den nedåtgående solen. Försökte att fokusera på andningen och få ny energi. Jag kom inte tillbaka till mitt vanliga jag på hela kvällen så nu ska det bli skönt att sova.

Idag är jag tacksam för:

1. Den gäst som tackade mig för min omtanke, jag kände att han verkligen uppskattade det.

2. Den gäst som precis efter att jag höll på att tappa humöret ville anlita mig som föreläsare på hennes skola.

3. Mitt samtal med Fredrik idag, mitt självförtroende växer när vi diskuterar saker.

Kommentarer
Postat av: Liffer

Skönt att höra att även du är mänsklig och kan tappa kontrollen under en arbetsdag...
Imorgon blir det en riktigt bra dag tror jag, som kompensation :)

Postat av: Åke Englund

Jo jag kan vara riktigt mänsklig :)
Och idag har det varit bättre så jag är på väg upp igen :))
/Åke

2007-09-14 @ 23:32:15
URL: http://akeenglund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback