Behovslös

Jag har under min uppväxt varit med om min beskärda del av händelser att hantera och relatera till. För att hantera detta har jag utvecklat en del strategier, varav att spela clown och alltid ha ett skämt till hands för att lätta på stämningen eller byta ämne, varit en. En annan strategi har varit att göra mig själv behovslös, att alltid intala mig att jag inte behöver någonting, att aldrig kräva något och aldrig vara i vägen. En sådan strategi är naturligtvis inte hälsosam och ibland kan det vara direkt skadlig. I vuxen ålder har jag lärt mig att ta plats och insett att jag har ett eget värde. Men, jag har fortfarande lätt att göra mig själv behovslös och jag kan fortfarande ha svårt för att ta plats, särskilt när det handlar om allvarligare saker. Och idag när jag arbetade så kände jag av mina smärtor i bröstkorgen, det gjorde såpass ont att mina arbetskompisar märkte det. Jag gjorde som alltid mitt bästa för att skämta bort det och försökte byta ämne men när jag trodde att det var bortglömt och vi skildes åt så fick jag uppmaningen att kolla upp smärtorna och ta hand om mig själv av en arbetskompis. Jag kände att han verkligen brydde sig och att han var orolig för mig. Jag kände att skämta bort det inte fungerade längre och att göra mig själv behovslös och inte bry mig om hans oro vore inte rätt mot någon av oss. Jag lovade att kolla upp det hela innan vi sa godnatt och skildes åt.

Kommentarer
Postat av: Benny

Hej! Var på ganska visset humör när jag klev in på ica vid lunch, men efter ha träffat dig och den glädje du utstrålar så blir den här dagen lätt att ta sig igenom. Tack! hur gick det med smärtan i bröstet?

2007-09-27 @ 13:30:35
Postat av: Tobias

Håller med Benny, man får ny energi när man träffar dig och allt blir mycket roligare. Som du skriver har du alltid ett skämt till hands och det gör dagen mycket roligare. Som igår, tänk om du inte hade skämtat då, då hade jag forfarande varit lika sur som jag var när allting hände :) Fast du fick mig att se på det som en rolig sak. Vi syns Åke!

2007-09-27 @ 13:49:54
Postat av: Fredrik

Om du inte kollar upp bröstsmärtorna genast ber jag"The Evil Queen"ringa dig!Och min mamma är inte att leka med det vet du.

2007-09-27 @ 20:08:14
Postat av: Åke Englund

Tack Benny :) Det känns bra att veta att jag höja din dag. Har ännu inte kollat smärtan i bröstet men jag ska göra ett försök med företagsläkaren.
/Åke

Postat av: Åke Englund

Hej Tobbe ;)
Till slut har jag fått tummen och svarar på kommentarer, om man vill få något gjort så måste det göras med en gång, lovar att skärpa mig ;)
I alla fall med att svara på inläggen, något annat kan jag inte lova...
/Åke

2007-10-06 @ 15:22:43
URL: http://akeenglund.blogg.se
Postat av: Åke Englund

Jag tycker att du kör med oschysta kort och hotar med din mamma, då måste jag ju göra som du säger...
/Åke

2007-10-06 @ 15:24:19
URL: http://akeenglund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback