Att vilja

Upptäckte att en pjäs som jag velat se går i Stockholm, jag som varken har pengar eller hundvakt, frustrerande. Funderar på om jag kan snabbutbilda någon till hundvakt i min omgivning och använda skatteåterbäringen till resan... Får nog sova på det här.


Ser när jag tittar tillbaka att jag igår var stolt i istället för tacksam, det är ju inte fel det heller, men idag återgår jag till att vara tacksam för:

1. Skönheten i bladens virveldans med vinden under min kvällspromenad med hundarna.

2. Gästen som berömde mig för min hörsel idag på jobbet när jag hörde henne komma bakom mig i självscanningskassan.

3. Att jag har ett arbete med flexibelt schema och flexibla medarbetare vilket gör att jag kan åka till Göteborg på en föreläsning för att utveckla mig ännu mer :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback