Att göra det man vet att man kan

Erik och jag var i Göteborg på lördagen och såg föreläsningen "Hångla mer!". Föreställningen handlade om att ge sig hän och titeln "Hångla mer" är en metafor för just detta. Jag fick inte den kick jag hade förväntat mig men den väckte en hel del tankar och inspiration vilket passar mig just nu. Även om jag tror på att det man lägger energi på och fokuserar på, är det som händer och utvecklas, så blir det nästan löjligt ibland. En stor del av föreläsningen gick ut på att våga satsa på och jobba med det man vet inom sig att man kan. Och det som jag inom mig vet att jag kan och det jag vill arbeta mer med är föreläsningar om homosexualitet. Vad som tagit emot hittills är att jag skulle behöva ta steget och starta ett eget företag. Men så idag, kommer det in en gammal kompis till mig och vi kommer in på vad man vill göra i livet och vad som ger en mening. Och jag nämner då min tanke på att starta ett eget företag men att det som stoppar mig är att det känns krångligt. Han berättar då om hur man går tillväga och erbjuder sig att hjälpa mig med att starta företaget och göra en hemsida åt mig. Det kanske är dags att ta mot hans utsträcka hand och göra det som jag inom mig vet att jag kan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback