Att äta upp sig

Var på gymmet idag för första gången efter att jag bröt handleden och började med kostschemat. Har inte lyckats följa kostschemat på långa vägar, men jag har fått en helt annan medvetenhet om vad jag äter och hur ofta jag äter. Och jag äter mycket mer och oftare nu än jag gjort på länge. För några veckor sedan kunde jag inte ha nycklar eller något annat tungt i fickorna på byxorna för då tappade jag dem, men nu hålls de uppe så något har hänt sedan jag började arbeta med kostschemat. Innan träningen vägde jag mig och jag vägde nästan 63 vilket var ett tag sedan jag vägde, innan jag började med kostschemat och fortfarande hade gipset var jag nere i 59 kilo.
Gick igenom mitt träningsprogram med instruktören och det kändes riktigt bra, kunde använda min hand till alla övningar så jag kan köra hela schemat utan problem. Ska försöka kör tre gånger i veckan och samtidigt arbeta ännu hårdare på att verkligen äta efter kostschemat så att jag inte bara tränar. Jag har berättat för de flesta jag umgås med (nåja, arbetar med, är ju alltid på jobbet) att jag äter efter kostschema så att de kan peppa mig att verkligen äta.

Idag är jag tacksam för:

1. Min kompis Niklas, han får mig alltid att bli så glad.

2. Att jag genom Leo insåg att jag har en bra och central lägenhet, lätt att  glömma uppenbara och för mig självklara saker.

3. Alla som ler mot mina hundar när jag är ute på promenad.

Kommentarer
Postat av: Helen

Hur kan man undgå att le när man ser dina vackra hundar? Sådan husse, sådan hund =)

2007-09-04 @ 04:01:36
Postat av: Åke Englund

Tack Helen ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback