Utslätat

En kille som var snygg på ett råbarkat sätt, handlade i min kassa under kvällen. Han använde rabattkuponger som man får som nyinflyttad i Borås så jag frågade om han flyttat till Borås nyligen och det visade sig att det var första gången han handlade i butiken som jag arbetar i. Jag önskade honom välkommen till Borås och vi fortsatte att småprata under tiden som han plockade ihop sina varor, jag påpekade att jag kände igen hans dialekt som inte var särskilt utpräglad men som i mycket påminde om min dialekt. Han svarade då att han var från Stockholm och att där blir allt utpräglat utslätat. Han sa det med sorg i rösten och när han gick log han ett trött leende och tackade för att jag hälsat honom välkommen till Borås. Jag svarade att han var välkommen och funderade på varför han lät så sorgsen, hans sätt att säga att allt utpräglad blir utslätat fick det att låta som han flytt undan något som varit jobbigt för honom, Jag följde hans ryggtavla när han gick ut i höstmörkret och följde hans silhuett tills den flöt ihop med regnet och mörkret utanför.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Du är så dramatisk!

2007-10-02 @ 16:16:09
Postat av: Åke Englund

Vad vore väl livet utan drama, det är ju inte för inte som många av "mitt folk" kallas för dramaqueens :)
/Åke


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback