Tre månader kvar...

Tre månader kvar...


I kursen Självkänsla Nu som jag går, läser vi tre kapitel per vecka ur Mia Törnbloms bok med samma namn, tre kapitel som vi sedan diskuterar och gör övningar kring. Ett av de kapitel vi skulle läsa till det senaste mötet gick ut på att vi skulle fundera på vad vi ville göra om vi bara hade tre månader kvar att leva. Vi skulle fundera igenom frågor som: Vad är viktigt för mig? Vilka människor och vilka relationer är viktiga för mig? Vilka saker är väsentliga för mig? Skulle jag arbeta? Skulle jag resa?
När jag läste det kapitlet så blev jag bara så stressad, det finns så mycket jag vill, så mycket som är viktigt för mig och som jag brinner för men som jag inte sysslar med. Så jag gjorde inte uppgiften till mötet. Efteråt kan jag känna att eftersom det är så mycket jag vill göra och eftersom uppgiften uppenbarligen störde mig så mycket att jag inte ens gjorde den så kanske den är än viktigare att göra. Så jag har bestämt mig för att verkligen ta mig en rejäl funderare på vad jag skulle göra om jag hade tre månader kvar att leva. Den här kursen påverkar verkligen en på djupet.

Idag är jag tacksam för:

1. Väckta förhoppningar.

2. Att jag för första gången efter operationen kan torka av solariesängen med höger hand utan att det gör ont.

3. Ovisshet, så skrämmande men ändock så spännande.

Kommentarer
Postat av: Benny

Hej
"farbror" åke! Tips till 3 saker. Spela in en föreläsning som kan användas i skolorna. Ut och res jorden runt medans
du skriver den bok du planerat. Ha de!

2007-10-19 @ 14:33:53
Postat av: Åke Englund

Hej Benny!
Dina tips är värda att ta på allvar :)
carpe diem


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback