Oväntat tidigt besök

Fredrik, som skulle ha kommit för att hälsa på mig på fredagen, kom redan på torsdagskvällen. Han kom bara en timma efter att jag slutat arbetet för kvällen så jag hann inte städa hemma. Vi känner varandra så väl efter alla dessa år men jag lever fortfarande i någon slags illusion om att jag ska hinna röja upp här hemma innan han hälsar på. Jag har så mycket projekt på gång, travar med böcker som jag läser för ögonblicket och papperslappar med anteckningar kring uppslag för texter eller förläsningar. En stor röra på för litet utrymme. Nåja, han har i alla fall kommit och åkt igen, han är på en konferens i Malmö under helgen och kommer tillbaka hit söndag kväll igen. Vi har mest kollat på film och ätit känns det som.

En arbetskompis till mig är ihop med en kille som arbetar med teater och just nu så jobbar han med en uppsättning som heter "När Åkes mamma glömde bort". Uppsättningen handlar om Åke vars mamma glömmer bort att vara människa och blir en drake istället. Känns som en ripoff på min uppväxt...
Annars kretsar tankarna kring uppgiften på att fundera på vad jag skulle göra om jag bara hade tre månader kvar att leva. Det sätter onekligen livet i ett speciellt ljus. Bennys kommentar om att spela in in min föreläsning, resa och skriva på min bok ligger onekligen nära den linje mina tankar följer.

Idag är jag tacksam för:

1. Tidningen Leva, varje nummer ger så mycket inspiration.

2. Mitt besök på Prana Spa, en oas i vardagen som ger perspektiv och inspiration.

3. Sofias rulltårta, en smaksensation.

Kommentarer
Postat av: Benny

Hej! Kul att man kunde hjälpa till. Det är alltid roligt att glädja nån som går runt och sprider glädje. Det är bara att göra av sig nästa gång det blir ebb på idéer. Ha de!

2007-10-21 @ 15:29:12
Postat av: Åke Englund

Tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback