Oroväckande

Oroväckande


Jag var idag på Hasselblad Center och såg en utställning med den amerikanske fotografen Gregory Crewdson otroligt vackra bilder, jag fick en oroväckande känsla i magen när jag såg bilderna men jag tyckte verkligen om  dem. Bilderna skildrar amerikanska förortsmiljöer, är detaljrika och perfekt arrangerade, det finns något filmiskt över dem. Jag valde att åka på utställningen själv, även om det fanns stunder då jag hade velat diskutera bilderna med någon annan. Jag är intresserad av konst men det är bara en bråkdel av all konst som överhuvud taget berör och intresserar mig, och det var något med Crewdsons bilder som talade till mig. Och samtidigt var det något  som oroade mig med dem, bilderna har funnits i mina tankar under hela dagen.

Idag är jag tacksam för:

1. Upplevelsen av utställningen med Gregory Crewdssons bilder.

2. Stämningen vi har i gruppen på kursen Självkänsla Nu.

3. Kunden som sa till mig att hon tyckte att det är bra att jag är så glad jämnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback