Rensa i röran

Min granne under mig håller på att flytta. Vi hade ett samtal häromdagen om hur mycket man samlar på sig. Jag känner att det är så mycket som jag skulle vilja göra mig av med, när jag släpper känslomässigt skräp så vill jag också göra mig mig av med fysiskt skräp. För några år sedan läste jag en bok där en av huvudteserna var att man skulle regelbundet göra sig av med saker som man inte använde. En regel var att göra sig av med saker som man inte använt det senaste året. Tanken på att rensa hemma har funnits med mig ett bra tag men när jag ser min granne flytta så stärks den tanken. Rena, fria ytor ger tenken och kreativiteten fritt spelrum. Jag får nästan en känsla av det är lättare att andas och att jag går mer upprätt när jag gjort mig av med något som jag inte använder. Då jag är oplanerat ledig imorgon söndag så kanske det är ett bra tillfälle att rensa i röran. 

Kommentarer
Postat av: Benny

Får erkänna att jag är beroende av att kommentera på olika bloggar, men det finns ju värre saker att vara beroende av. Lycka till med rensningen för det är lätt hänt att man tänker att den här kommer jag nog använda
också åker det in i samma hörn igen.

2007-11-25 @ 07:46:05
Postat av: Anonym

För mig är kommentarerna här på bloggen en del av poängen med att blogga, så fortsätt gärna att kommentera. Det uppskattas!
/Åke

2007-11-25 @ 20:00:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback