Livsval

Jag var inne på jobbet på min fritid för att kolla schema och andra saker när jag träffade en kund. Vi pratade en stund och kom in på de där djupa och viktiga frågorna om de val som vi gör i livet. Hon är en kvinna som levt ett rikt och omväxlande liv, men som nu känner att hon inte är på rätt plats. Våra samtal är givande och jag känner mig alltid uppskattad av henne, samtidigt som hon får mig att ifrågasätta och fundera på saker, något som jag tycker är viktigt. Jag vill inte stagnera eller fastna utan utvecklas och gå vidare. Samtidigt som jag känner att det är viktigt att inte fastna i någon slags panikfas där man bara upplever panik över att man inte gör något med sitt liv. Även om jag inte känner något behov av att lämna något efter mig, typ barn, sätta rekord i någon sport eller sätta en flagga på en aldrig tidigare bestigen bergstopp, så känner jag ändå att jag vill arbeta med saker som ger mig mening och sätter mitt liv i ett sammanhang. Och hon, kunden som jag samtalade med, ger mig energin, ifrågasättandet och motivationen till att fortsätta framåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback