Integritetsdilemman

Ikväll hade vi näst sista kvällen med kursen Självkänsla Nu och vi ställdes inför ett dilemma. En reporter på Borås Tidning har hört om kursen och vill göra ett reportage. Jag som annars älskar att vara med i massmedia kände en viss tveksamhet inför ett reportage och de andra i gruppen kände sig tveksamma även de. Den öppenhet som råder mellan oss i gruppen och den integritet som vi alla känner inför att lämna ut något som kommit fram under kursens gång väger tungt. Samtidigt så fanns det inga som helst tveksamheter över att vi vill ge studieförbundet Sensus det reklamvärde som ingår i ett reportage och samtidigt visa andra något av det värde som kursen inneburit för oss.
Vi har kommit fram till att låta en reporter vara med ett tag och intervjua oss under förutsättningen att vi får korrekturläsa reportaget innan det går i tryck. Lustigt att en uppmärksamhets- och mediasökande person, som jag alltid varit, nu har ändrat på sig under den tid som gått och till och med börjat känna att jag har någon form av integritet.

Idag är jag tacksam för:

1. Att jag tagit mod till mig och ringt L.

2. Lunchen med Mattias, hans input om hur jag upplevt kursen Självkänsla Nu har gett mig en idé.

3. Att både Marianne och Winston mår bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback