Att leva det liv man valt

Jag har jobbat helg och ska egentligen vara ledig imorgon måndag men så ringde en arbetskompis som behövde vara ledig så jag ska nu arbeta hans tid imorgon kväll. Mina veckor rullar på så, jag tar tider som erbjuds och samlar timmar varje månad. Det är så jag valt att leva mitt liv och det är inget jag ångrar. Jag trivs bättre med livet än vad jag någonsin gjort, försöker att balansera mellan umgänge och egen tid de dagar jag är ledig. Visst saknar jag att ha ett förhållande, ibland i alla fall, men jag hinner knappt med mitt sociala liv och min egen tid, hur ska jag då hinna med ett förhållande.
Samtidigt så är det ändå så att den ovisshet jag lever under, då jag tar tider som erbjuds och känner mig lite lätt beroende av den lön jag får ut då jag jobbar på detta sätt, slår mig ibland. När jag sa godnatt till mina arbetskompisar ikväll efter jobbet och gick genom de öde gatorna med hundarna så slog det mig, hur jag valt att leva mitt liv, den ovisshet jag lever under. Känslan som slog mig var inte någon av tungsinthet eller missmod utan mer en känsla av tillfredställelse med att jag lever utifrån beslut jag fattat själv. Jag lever mitt liv utifrån aktiva och medvetna val som jag själv gjort.

Idag är jag tacksam för:

1. Att jag lever utifrån medvetna och aktiva val som jag själv gjort.
2. Mina hundar, mer ovillkorlig kärlek finns inte.
3. Vänner som stöttar, ger mig ork och strategier i livet.

Kommentarer
Postat av: Benny

Om jag tolkar dina inlägg en tid tillbaka så ser jag en kille som vill ha ett förhåll. men som är rädd för att släppa in någon för nära inpå,glöm bara inte att ett förhåll. inte bara är att ge du ska ta för dig också. Så släpp livbojen och kasta loss.

2007-11-12 @ 17:56:21
Postat av: Åke Englund

Du har nog gjort en ganska bra tolkning, ska försöka att släppa greppet lite på den där livbojen :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback