Tolkning av drömmar

Har funderat en del på min dröm som jag hade häromkvällen, har funderat en del kring symboliken och även pratat med Erik om drömmen, det som står ut i drömmen är det smutsiga myntet och lysrören som släcks ett efter ett. Spontant känns det som att det smutsiga myntet står för att ta emot smutsiga pengar, pengar jag tjänat på något jag inte längre är stolt över och att lysrören som släcks ner står för att butiken, min arbetsplats stänger ner, sektion för sektion. Och visst kan jag ofta känna en slags besvikelse över mycket på min arbetsplats även om jag inte visar det och hela tiden jobbar med att hitta lösningar och att stötta andra att röra sig framåt, men ofta känns det som att man skulle kunna göra så mycket mer. Det finns så mycket möjligheter, så mycket potential och så mycket som kan göras för att höja upplevelsen av butiken och jag skulle verkligen kunna göra det hela till en upplevelse men? det verkar inte finnas vilja, ork och engagemang från så många som jag jobbar med. Och javisst, jag förstår at man kanske inte vill engagera sig så mycket i något som man har som ett tillfälligt arbete eller att man inte vill engagera sig i något som man inte ens jobbar heltid med och jag vet att jag är en arbetsnarkoman som har enormt höga krav på såväl mig själv som andra men? Frågan som aktualiseras blir, kan jag jobba med något som jag inte brinner för. Jag vet att det är ytterst få förunnat att jobba med det de brinner för, men man kanske är skyldig sin omgivning och framför allt sig själv att ta steget och leta reda på vad man brinner för och satsa på det, för en del kanske det fungerar att bara träffa någon, flytta ihop, jobba 7-16 tills man går i pension och låta allt vara så, men jag kan inte leva så och vara nöjd med att leva så. Jag är skyldig mig själv mer än så!

 

Dagens låt är Hurt med Jonny Cash


Kommentarer
Postat av: Lio

Det var mycke bra beskrivelse av dröm och sann på sitt sätt. Det är bra skrivet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback