Mors dag

På min arbetsplats uppmärksammar vi mors dag med att dela ut rosor till alla mammor när de handlar hos oss. För att inkludera alla ger vi alla som har en mamma en ros att ge sin mamma så i princip får alla som vill en ros?

Reaktionerna på att dela ut rosor är verkligen varierande, de flesta blir naturligtvis glada men så finns det ju alla andra? det finns de som buttert svarar att de inte vill ha nåt, det finns de blir arga och säger att de inte är någon mamma, det finns de som ser rosorna och innan man är färdig med att avsluta köpet och över huvud taget nämna rosen utropa: jag ska ha en ros och så har vi de som kommer tillbaka för att den ros de fick inte var fin nog. Människors reaktioner är så lustiga.

Själv valde jag att ge bort min arbetstid till en arbetskompis och ta mig lite ledighet var tanken men jag har suttit med kontorsarbete halva dagen för att hinna ifatt med allt innan jag går på semester. Efter en riktigt lång promenad med hundarna tillbringar vi kvällen i soffan med lite god mat och en film.

 

Dagens låt är She?s my man med Scissor Sisters


Kommentarer
Postat av: Benny

Fin gest av city att ge alla en ros. Var på city knallel. och hörde hur en närig dam skickade in sin man för att säga att dom glömt ta en ros fast hon hade 2 i handen. Kunde bara le åt det fastän man hade lust att ge en pik. Det är höjden av närighet.

2007-05-28 @ 09:26:32
Postat av: Åke Englund

Ja människor är lustiga.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback