Mormor tillbaka från de döda

Har verkligen en förmåga att bli missförstådd. Häromdagen kom en arbetskompis mamma fram till mig när jag arbetade med något utanför butiken, hade tankarna på massor av saker när hon kom fram till mig och berättade att hur liten världen var och berättade för mig att hon bodde i samma hus som min mormor. Jag blev aningen förvånad och nyfiken, till saken hör att min mormor varit död i ett antal år. Det var rörigt omkring oss och jag undrade om jag hört rätt så jag rättade henne inte och berättade inte att min mormor var död sedan länge och det var här misstaget befästes, hon berättade hur förvånad hon blivit när hon pratat med en gammal dam i samma område som hon bodde och damen berättat för henne att hennes barnbarn Åke jobbade på ICA. Jag befäste missförståndet ytterligare med att lite ironiskt svara att även jag var förvånad, jag var ju mer förvånad över att någon kallade sig för min mormor, min ironi gick inte fram utan hon tolkade det som att jag var förvånad över hennes upptäckt. Detta utspelades under några röriga sekunder utanför butiken och hon var stressad så hon skyndade vidare efter att ha släppt nyheten om min mormors återkomst till de levande och jag väcktes brutalt till liv av kunder som drog i mig för att få svar på frågor och jag drogs in i butiken lätt förstummad av det som hänt och nu har bollen satts i rullning: Jag har en mormor som återvänt från de döda!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback