Lyckat ledarskap

Har haft Värdskapsmöte med halva personalstyrkan idag och det känns riktigt bra, mycket har påmint om att ha lektioner som jag ju är van vid. Något som var speciellt givande var när vi hade grupparbete kring ett antal frågeställningar, det var ett härligt surr och det kändes verkligen som att alla var med och jag kände mig rätt stolt över det hela måste jag erkänna. Jag känner verkligen hur jag mer och mer självklart tar ledarrollen utan att tveka. Samtidigt tar det på en att hålla möte i 3 timmar och försöka att hålla alla på samma linje, kan känna att en del saker som jag pratar om inte riktigt finns i mångas tankevärld, tillexempel medveten närvaro eller att man själv kan så stor utsträckning kan välja att tolka och styra situationer. Många känns så fast i de val de gjort och det är inte någon ide att fokusera på dem under de timmar jag har till förfogande utan jag vill hellre styra den stora gruppen åt den riktning jag satt upp. Kör bara ett möte till och kontorstid på torsdag sedan är det semester, om en vecka sitter jag på flyget till New York.

 

Dagens låt är Feeling Good med Nina Simone

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback