Laddare som potentiell dödsfälla

När jag lunchade idag så såg jag en annons för mobiltelefoner och gick in på GEAB the Phone House efter att jag lämnat Thai Silk Palace, kollade på mobil och har så gott som bestämt mig för en mobil som kostar 499kr. Min gamla som jag haft i 1½ år kostade 8 000 och håller knappt sin laddning i 24 timmar nuförtiden och dessutom har jag haft laddaren liggandes på brödrosten när den varit på så kontakten har smält och är öppen längs med ena sidan och en potentiell dödsfälla. Vill ha en telefon som håller laddningen då jag inte kommer att kunna ladda den så ofta i New York, funderade på att lämna telefonen hemma men den kan vara bra att ha med sig så att jag kan kontakta Sverige om något skulle hända mig, dessutom måste jag ha väckarklocka. Känns smått ironiskt att min förra telefon som inte håller laddningen mer än 24 timmar kostade nästan lika mycket som flygresan och en veckas boende i New York?

Dagens låt är Makes me wonder med Maroon 5


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej Åke!
Blev väldigt glad när jag upptäckte att du börjat blogga igen. Tycker att du skriver mycket bra och det är intressant att läsa. Bodde tidigare i Borås men har nu flyttat till Göteborg, jag kan dock sakana ditt trevliga bemötande i kassan på city! Jag blev alltid på gott humör då jag handlade "i din kassa" för man möttes alltid med ett leende! Hälsningar från Anna en fd nöjd city-kund

2007-05-12 @ 14:32:13
Postat av: Oscar

Hej Åke!
Kan bara instämma med Anna att jag är glad att du har börjat blogga igen. Nu ska jag se till o titta in här lite oftare. För att jag vill.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback