Konstiga drömmar

Somnade i soffan när jag kollade på tv. Vaknade ur en otroligt intensiv dröm. I drömmen var jag på jobbet, stod vid delikatessen och pratade om att jag behövde pengar. En stamkund stod plötsligt framför mig och kastade skrattandes upp en krona i luften, kronan flög långsamt genom luften för att landa framför mig på golvet, jag böjde mig ner mot golvet och tog upp enkronan, tänkte på hur enormt skitig den var, att den hade en skrovlig brun yta som täckte myntet helt och hållet. Jag äcklades av hur enormt skitigt myntet var medan jag reste mig långsamt uppåt, när jag stod rak smekte kunden sin slappt hängande kind mot mig samtidigt som hans skratt ekade omkring mig och när jag kände hans varma köttiga kind mot min förvandlades han till en annan stamkund. Jag stod där med kronan i handen och tackade honom för gåvan men orden hördes bara i mitt huvud och hans skratt ekade i hela butiken som släktes ner lysrör för lysrör. Resten av butikens kunder liksom skred fram mot mig från alla håll och ställde sig i en ring kring mig. Alla pratade med mig i ett enda stort mummel som ökade i styrka, en av kunderna berättade med stolthet att den kund jag nyss fått en krona av minsann var otroligt rik. Kunden som berättade detta med enorm stolthet luktade stark av ett rakvatten som fick mig att tänka på äldre män, doften blev helt överväldigande, tillsammans med gruppens stigande mummel och att butiken blev mörkare och mörkare vaknade jag med ett ryck. Tyckte mig kunna känna mannens rakvatten stickande i näsan trots att jag visste att detta inte kunde vara möjligt. Hade somnat med ena foten i en vinkel som fick foten att smärta i flera minuter och jag kunde inte röra mig. Väntade på att smärtan skulle avta samtidigt som jag fortfarande kunde förnimma mannens varma köttiga kind mot min, drömmen tycktes hänga sig kvar även i vaket tillstånd.

Dagens låt är Inga problem med Veronica Maggio & Snook


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback