Fotoutställning och detektivarbete

Sov riktigt gott efter att ha tillbringat de senaste dygnen på flyg och tåg. Fredrik åkte på hundutställning på förmiddagen och kommer att vara borta i 1½ vecka så det är bara jag och Johan kvar. Johan, jag och Kristina, en släkting till Johan åkte till Byhuset på Rödön. Byhuset har utställningar, butik och kafé och visade en fotoutställning av Tina Stafrén som bland annat tagit otroligt vackra kort på Johan och Fredrik. Vi tittade på utställning och åt på kaféet som bland annat hade en otroligt god buffé. Det var riktigt trevligt och Tinas bilder är verkligen otroligt vackra med poetiska namn, kolla gärna hennes hemsida www.fotograftina.se 

Senare på dagen åkte vi till Brunflos kyrkogård och tittade om vi kunde hitta morfar och mormors grav, det blev riktigt spännande med lite detektivarbete, vi tittade på gravstenar, pratade med prästen och gick igenom dataregister med kyrkogårdspersonalen men vi lyckades inte hitta någon grav. Vi kom fram till att morfar och mormor antagligen inte ligger begravda i Brunflo utan inne i Östersund, vilket känns lite konstigt med tanke på att de bott i Brunflo så länge och begravningsgudstjänsten hölls i Brunflo. Vi lyckades dock hitta mormors föräldrars grav och jag fick se Kastalen, tornet som ligger bredvid Brunflo kyrka där jag lekt så mycket under min uppväxt. Efter dagens detektivarbete åkte vi till Johans föräldrar och åt middag. Man skulle kunna tro att det skulle kännas lustigt att äta middag med ens ex-pojkväns nya killes föräldrar, men det känns bara trevligt och avslappnat så jag har inte ens tänkt på det lustiga i situationen. Något som mer speciellt är att det visade sig att Johan föräldrar kände min morfar och mormor när de levde och att Johan haft min mormors brors fru som lärare. Irmgard som jag ätit annandagsmiddag hos under varje jul och traditionsenligt varje år sett "Trolltyg i Tomteskogen" hos, har varit lärare till Johan. Världen är allt bra liten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback