Droger och utpressning i New York

Efter mitt senaste inlagg har pa bloggen sa gick jag mot hotellet far att byta skor, har inte vant mig vid flipp-floppsen (stavar men sa? det ar ju typ vad jag brukar kalla dem for men det ser sa fult ut nar man skriver ner det) och jag tankte ga en bit under kvallen och ville ha battre skor pa mig.
Pa gatan utanfor blev jag stoppad av en kille som ville prata med mig och han borjade direkt att prata om respekt och att han respekterade andra manniskor och allt han ville ha, var respekt fran andra manniskor. Det lat ju helt forstaeligt och jag undrade vad han ville och da sa han att jag trampat pa hans merchandise (varor) och jag antog att han salde turistsaker och att han haft det liggande pa gatan men jag fragade vad han hade for merchandise (varor) da jag inte sett nagot och jag maste ha trampat pa det av misstag. Han fortsatte att prata om respekt och hart fortjanta pengar, han ville losa det har mellan oss tva sa att saken kunde vara ur varlden, allt han ville ha var ju respekt. Jag undrade vad det kostade, vad det nu var han salde och han kom fram till att det kostade 20 dollar. Jag forstod fortfarande inte vad det var han salde och da visade han mig sma paket som han hade i handen och det visade sig vara kokain. For att gora en lang historia kort, da det har internetcafet snart stanger, sa hojde han summan hela tiden, hotade med att hans medarbetare inte var lika villiga att samarbeta utan att de skulle sla pengerna ur mig. Efter att ha forlorat 120 dollar, notera att jag forlorat, gett honom eller blivit lurad av honom pa 120 dollar, inte kopt kokain for 120 dollar sa blev jag sa javla arg och radd att jag bara sa at honom att dra at ett varmare stalle och att jag sket i om hans medarbetare, som inte var lika samarbetsvilliga, skulle folja efter mig. Om jag sag honom eller nagon annan folja efter mig sa skulle jag kalla pa polisen, sa jag avslutningsvis och gick ut pa en storre gata, jag hade ju varit dum nog att ga med honom till en gata dar det inte var sa mycket folk.
Lite uppskakad gick jag tillbaka till hotellet dar jag frgade receptionisten om det var vanligt att sadant har hande och fragade hur jag skulle gora nu. Jag fick radet att kontakta polisen men jag orkade inte, jag har varit i kontakt med polisen hemma i sverige ett antal ganger och jag ar varldens samsta vittne.
Jag ar en upplevelse rikare och 120 dollar fattigare, fan det ju mina pengar till tv-serien Queer as folk USA!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Det känns så typiskt dig att råka ut för såna saker.. Jag tänker på bla incidenten i brasilien och duvmaten i thailand... Tur att det inte hände nåt riktigt illa. Kram

2007-06-14 @ 12:30:56
Postat av: Ake Englund

Visst ar det, forstar inte hur jag lyckas, men det ar som jag brukar saga "en gava" :)
Idag har det inte hant nagra storre saker dock :-)
Ha det bra och halsa alla, blir glad nar jag tittar in pa bloggen och ser en kommentar, Tack!
/Ake

2007-06-14 @ 22:48:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback