Vad har en gay superhjälte om inte metallplattor i handlederna...

Skulle tillbringa onsdagen på sjukhuset och operera min brutna handled, jag hade tid klockan 09:00 och skulle kunna åka hem samma kväll men nu blev det inte  riktigt så. När jag anlände till sjukhuset vid 09:00 sa fick jag byta om till boxershorts och en knälång tröja varefter de satte dropp på mig och jag fick börja min väntan på operation. Min väntan gav inte resultat förrän 20:30 då jag kördes till operationssalen, så jag fick ringa jobbet och be arbetskompisar gå ut med mina hundar i omgångar tills dess att jag var färdig med operationen. Vid 03:00 vaknade jag ur narkosen, behövde gå på toa men jag kunde inte på grund av all medicinering så de fick sätta en kateter på mig, efter det blev jag nerkörd till avdelningen igen och sov till 06:30, vid 07:30 hade jag så stor smärta att jag fick en spruta för att stå ut. Som en liten sidnotering så stod min säng, som jag låg i på avdelningen, inte i en sal som de andra utan på tv-rummet som var avsett för alla att tillbringa tid i på sagarna. Men det var mest gamlingar och jag som låg på avdelningen så det var ingen folkvandring till tv-rummet så jag fick ligga ganska ostört i alla fall. På torsdagen fick jag äta igen efter 32 timmars fasta, jag fick en hel del höjda ögonbryn när jag berättade att jag var 188 cm lång och vägde 61 kg... Frukosten var ingen höjdare men lunchen var riktigt god, men det kanske hade att göra med min hunger då det serverades köttfärslimpa med katrinplommon i, kokt potatis och brunsås, det enda som jag inte kunde med var lightsaften som var till. Jag avskyr lightprodukter med fejksocker i, då kan man bara hoppa över sockret eller servera vatten istället så att man  slipper den beska eftersmaken.
Fick åka hem vid 15:00 och att man kunde känna sådan lycka, över att kunna kissa själv eller att slippa släpa med sig en droppställning vart man än ska, hade jag aldrig kunnat tro.
Men nu är jag opererad, har metallplattor i handleden som kommer att uppfattas av säkerhetssystemen när jag ska gå igenom kontroller på flyplatser så man måste tydligen ha med sig läkarintyg. Ska på återbesök om 2 veckor då de ska ta stygnen och jag ska få nytt gips, har fått ett träningschema jag måste genomföra en gång i timman, detta blir en erfarenhet som förhoppningsvis gör mig mer ödmjuk, man kan lära sig något av allt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback